Jourtelefon

shutterstock_196492136

När ringer man jouren på tel. 08-551 51 255?

Det händer något efter kontorstid!?

Det kan vara ett plötsligt vattenläckage, risk för ras eller annan skada som uppstått i fastigheten. Kan skadan förvärras väsentligt om inte hjälp tillkallas snarast måste jourteamet tillkallas.Det kan även gälla mindre saker som att du kanske har blivit utelåst eller haft otur med en frys som slutat fungera.

Om du blir störd av din granne!

Alla har rätt till lugn och ro i sin bostad, därför ska du veta att vi hjälper till om du får problem. Får du din nattsömn störd, ringer du till jouren. De tar emot din anmälan och skickar den vidare till jourbilen. Vi vill helst att du talar om ditt namn och adress för att vi ska kunna nå dig om vi behöver fler upplysningar. Efter att du anmält en störning kontaktar vi dig per telefon, för att berätta hur vi hanterat just din situation.

Prata med varandra!

Kom ihåg att ta hänsyn till dina grannar. Hus vill sova mellan kl. 22.00 och 07.00.

Vid utryckning av jourbilen och konstaterad störning debiteras den störande hyresgästen för utryckningskostnad.

Vid icke konstaterad störning kan anmälaren komma att debiteras för kostnaden, därför bör anmälaren alltid kontrollera att det är rätt lägenhet. I första hand kan man själv knacka på och meddela att man blir störd.

Är det fest och man inte vill knacka på/konstatera att är rätt lägenhet och ring jouren.

Felanmälan

Mail: felanmalan@ivarbo.se
Tel: 08-408 952 00
(mån-fredag, helgfria vardagar 08.00 – 11.00)

Jourtelefon

Vid akuta problem
08-551 512 55
(16.00 – 07.00)

Kontakt

Marianne Gustafsson
08-522 227 27
(telefontid helgfri vardag måndag till torsdag 9.00-11.00)
Mail: marianne.gustafsson@ivarbo.se

Postadress
IvarBo
Drottninggatan 104, 4 tr
111 60 Stockholm

Karta >>